FANDOM

Harry Potter in Kamen modrosti (izvirno angleško Harry Potter and the Philosopher's Stone) je prva knjiga iz serije o Harryju Potterju avtorice J. K. Rowling.

Vsebina knjigeEdit

Harry Potter je sila nepriljubljen fant, dokler ga nekega dne ne obišče oskrbnik Bradavičarke, Hagrid Ruralus in mu pove, da je čarovnik. Takrat se Harryju življenje spreobrne saj je sprejet na šolo za čarovnike, Bradavičarko. Tam kmalu spozna prijatelja, Rona in Hermiono. Harry ugotovi mnoge skrivnosti glede sebe in svojih staršev. Postane iskalec Gryfondomske ekipe quidditcha in jim pomaga osvojiti pokal. Harry in prijatelji se med letom na Bradavičarki učijo raznih čarovniških spretnosti, od varjenja čarobnih napojev, do raznih urokov in zgodovine čarovništva.

Skozi zgodbo se porajajo mnoge skrivnosti in zapleti.

Na koncu zgodbe morajo prijatelji uporabiti vse svoje znanje in se dokopati do legendarnega kamna modrosti, preden to uspe Mrlakensteinu.

Da se dokoplje do kamna, mora premagati številne ovire, ki so jih postavili učitelji Bradavičarke: od Hagridovega Troglavega psa, hudičeve zanke profesorice Ochrowtove in sobane s ključi profesorja Kolibrija, do ogromne McHudurrine šahovnice, Rawsove sobane z napoji in končno tudi Dumbledorejevega ogledala Ajneneperh.

Ob pomoči ogledala se dokoplje do Kamna Modrosti in se na koncu spopade s samim Mrlakensteinom.

PodatkiEdit

Knjiga je bila v angleščini prvič izdana leta 1997 pri založbi Bloomsbury Press, v slovenščini pa leto kasneje v založbi EPTA.

Po knjigi je bil posnet prav tako uspešen film.

DosežkiEdit

J. K. Rowling je s to knjigo osvojila kar nekaj nagrad:

  • Nestlé Smarties knjižna nagrada-1997, zlata medalja, 9-11 let
  • FCBG otroške knjižne nagrade-1997, splošni zmagovalec in kategorija daljši roman
  • Birmingham Cable otroške knjižne nagrade-1997
  • Young Telegraph Paperback leta-1998
  • Britanske knjižne nagrade-1997, mladinska knjiga leta
  • Sheffield mladinske knjižne nagrade-1998
  • Whitaker's Platinum knjižne nagrade-2001

Zunanje povezaveEdit

Also on FANDOM

Random Wiki